Trening MBCT Warszawa (Mindfulness Based Cognitive Therapy)

01 Października 2020

Czym jest trening MBCT?

MBCT (Mindfulness-Based Cognitive Therapy), czyli Terapia Poznawcza Oparta na Uważności, została opracowana jako metoda zapobiegania nawrotom depresji w 1995 roku.

Terapia MBCT pomaga osobom, które cierpią na powtarzające się epizody depresji i przewlekłe obniżenie nastroju. MBCT integruje elementy terapii poznawczej z intensywną praktyką uważności (mindfulness). Celem programu jest zwiększenie świadomości i uważności na stany emocjonalne i procesy mentalne, tak aby być w stanie adekwatnie reagować na różne sytuacje. MBCT pomaga stać się świadomym wczesnych znaków ostrzegawczych nawrotu i redukować tendencje do unikania tych sygnałów.

Została opracowana przez Z. Segal’a, M. Williams’a i J. Teasdale’a w oparciu o program MBSR J. Kabat-Zinna. Badania osób, które przeszły 3 lub więcej epizodów depresji, wykazały, że udział w programie MBCT przyczynił się do znacznego zmniejszenia prawdopodobieństwa (ponad 40%) nawrotu depresji. Brytyjski Narodowy Instytut Badań Klinicznych (National Institute for Clinical Excellence – NICE) zatwierdził MBCT jako skuteczną metodę zapobiegania nawrotom depresji. W niektórych oddziałach NHS (Brytyjski odpowiednik kas chorych) program MBCT jest refundowany i zapisywany osobom zmagającym się z powracającą depresją.

Liczne badania wskazują, że udział w programie MBCT redukuje o 65% ogólne zmiany nastrojów i o 35% symptomy stresu. Wykazano, że im więcej czasu uczestnik spędza praktykując uważność, tym mniejszych wahań nastrojów doświadcza. W grupie osób, które jednocześnie uczestniczyły w terapii MBCT i otrzymywały farmakoterapię – 75% mogło w ciągu 15 miesięcy odstawić leki antydepresyjne (Kuyken i in., 2008).

Z uwagi na bardzo wysoką skuteczność tej metody rozpoczęto prace nad stosowaniem MBCT w innych obszarach m.in.: w zaburzeniach lękowych, w zaburzeniach dwubiegunowych, syndromie chronicznego zmęczenia oraz jako terapię wspierającą proces leczenia w chorobach, w których ważnym czynnikiem jest obniżenie nastroju czy stres  np.: w chorobach nowotworowych, SM, autoimmunologicznych, po zawale.

Badania wskazują, że praktyka uważności poprawia zdrowie i jakość życia. W Wielkiej Brytanii 72% lekarzy rodzinnych uważa, iż ćwiczenia z programu MBCT byłby pomocne dla ich pacjentów.

  Dla kogo jest trening MBCT?

Trening MBCT (Mindfulness Based Cognitive Therapy) skierowany jest dla osób zmagających się z powracającą depresją, obniżonym nastrojem lub doświadczającym lęków różnego rodzaju. Szczególnie pożyteczny może być on dla osób:

  • doświadczających powracających epizodów depresji
  • doświadczających obniżonego nastroju
  • borykających się z zaburzeniami psychosomatycznym
  • chcących nauczyć się być bardziej tu i teraz, a mniej w przyszłości i przeszłości
  • chcących poznać schematy w swoim myśleniu
  • chcących nauczyć się rozpoznawać kiedy ich nastrój zaczyna się obniżać
  • chcących poczuć, że myśli to nie fakty
  • chcących nabrać dystans do siebie i swoich przekonań
  • borykających się z dolegliwościami psychsomatycznymi czy bólem fizycznym

Program kursu

Czas trwania:
8 tygodni – spotkania 2 godziny – od 18:15 do 20:15

Październik 01/08/15/22/29

Listopad 05/12/19

Miejsce:
Mindfulness Inside

ul. Elektoralna 13/120, Warszawa.

Dzień uważności – 6 godzin – całodniowa praktyka uważności z przerwą na wspólny posiłek

 Pomiędzy spotkaniami samodzielne ćwiczenia do wykonywania w domu

Indywidualne spotkanie przed kursem i  po jego zakończeniu

Tematy spotkań

   Pierwsze spotkanie: Automatyczny pilot.

Drugie spotkanie: Radzenie sobie z przeszkodami.

Trzecie spotkanie: Uważność oddechu

Czwarte spotkanie: Bycie obecnym

Piąte spotkanie: Przyzwalanie/zostawianie rzeczy własnemu biegowi.

Szóste spotkanie: Myśli nie są faktami.

Siódme spotkanie: Jak zadbać o siebie.

Ósme spotkanie: Przyszłość po zakończeniu kursu. Jak wykorzystać poznane umiejętności do radzenia sobie ze swoim nastrojem.

Jak zapisać się na trening?

Koszt : 850 zł + 150 zł zaliczki

  1. Wyślij do mnie maila na adres info@mindfulnessinside.com lub skorzystaj z formularza kontaktowego.
  2. Zaraz po tym zadzwonię do Ciebie i umówimy się na spotkanie (telefon/skype).
  3. Porozmawiaj ze mną o swoich oczekiwaniach, ja opowiem Ci o kursie, odpowiem na Twoje pytania oraz  jeśli chcesz pokażę Ci miejsce, gdzie będziemy się spotykać przez okres ośmiu tygodni.*
  4. Jeśli zdecydujesz, że chcesz zapisać się na trening – dokonaj wpłatę zaliczki 150 zł.
  5. Resztę kwoty (850 PLN) wpłać do 20.09.2020.

Ostatecznym potwierdzeniem  miejsca jest wpłata zaliczki na numer konta podany w mailu po rejestracji. Istnieje możliwość rozłożenia płatności na  raty.

Kurs MBCT może nie być odpowiedni dla wszystkich. Jeśli jesteś w  trakcie leczenia psychiatrycznego, procesu psychoterapii, przeżywasz nawrót depresji, pracujesz z przeżytą traumą lub jesteś w  trakcie kryzysu psychologicznego powiedz mi o tym podczas konsultacji przed kursem, abyśmy mogli ustalić czy w danym momencie życiowym kurs to dobry pomysł.

  • Justyna Plich Avatar

    5 star rating   Jesem bardzo zadowolona z udzialu w kursie. Kurs uczy roznych technik medytacji, ktore faktycznie poprawily moja uwaznosc. Super prowadzacy.

    Justyna Plich 9/04/2017
  • Sylwia Bartczak Avatar

    5 star rating   Wspaniałe doświadczenie, które pomaga zmienić nasze podejście do nas samych, do otoczenia .Poprawia naszą uważność, dzięki której dokładniej i delikatniej podchodzisz do wszystkiego co cie otacza, pomaga uchwycić moment ,chwilę tu i teraz. Dziękuję

    Sylwia Bartczak 3/01/2017
  • Anna Engel Avatar

    5 star rating   Polecam ten kurs. Uważność wiele zmienia. A Sylwia i Kuba to świetny duet prowadzących.

    Anna Engel 12/04/2017
  • Kasia Konfederak Avatar

    5 star rating   Gorąco polecam kurs prowadzony przez Sylwię i Kubę. Rzetelna wiedza, miła atmosfera, kompetentni prowadzący. Bardzo polecam 🙂

    Kasia Konfederak 8/31/2017
  • Katarzyna Srebniak Avatar

    5 star rating   Jeśli czujesz, ze potrzebujesz bardziej doceniać drobne rzeczy, nauczyć się sobie odpuszczać i bardziej cieszyć się tym, co Cie otacza, ten trening jest na pewno dla Ciebie! Kuba i Sylwia prowadzą treningi bardzo profesjonalnie, dzielą się wiedza, tłumacza, są cierpliwi i empatyczni. Zajęcia skupiają się jednak na praktykowaniu. Te 3 godziny każdego tygodnia to był czas tylko dla mnie, był kojący, pozwalał przenieść się w inny wymiar! Gorąco polecam!

    Katarzyna Srebniak 5/08/2017
  • Sla Ma Avatar

    5 star rating   Gorąco polecam kurs prowadzony przez Sylwię i Kubę. Począwszy od pierwszych zajęć o uważności w czynnościach dnia codziennego, poprzez praktyki pomagające w niepodążaniu za myślami i kończąc na współczuciu dla siebie i innych, spotkania były przeprowadzone bardzo ciekawie, a prowadzący każdorazowo dawali kursantom nagrania praktyk oraz interesujące materiały do przeczytania. Gorąco polecam 🙂

    Sla Ma 7/26/2017
  • Hanna Adamczak Avatar

    5 star rating   Niebawem minie rok od kursu MBSR u Sylwii i Kuby. To była bardzo dobra inwestycja w samą siebie. "Bycie przy sobie - tu i teraz", doświadczanie świata chwila po chwili, to coś niezwykle cennego. Sylwia, Kuba, dziękuję Wam bardzo za to, że wzbogaciliście moje życie w teraźniejszości, za możliwość sobotnich poranków mindfulness w Waszym towarzystwie, za to, że wzbogaciliście moje życia, za to, że wciąż pozostajemy w kontakcie. Wszystkim wahającym się, ze szczerego serca polecam kurs mindfulness z Sylwią i Kubą.

    Hanna Adamczak 5/08/2017
  • Joanna Vciswo Avatar

    5 star rating   Polecam, dla każdego, kto jest otwarty na to co głęboko w człowieku siedzi, wspaniała atmosfera, profesjonalne prowadzenie

    Joanna Vciswo 7/26/2017
  • Magda Uczeń Avatar

    5 star rating   Serdecznie polecam kurs mindfulness prowadzony przez zespół Sylwii i Kuby. Miło było patrzeć jak uczestnicy kursu zmieniają się z tygodnia na tydzień i próbują technik uważności również poza spotkaniami. Jeśli zależy Ci na poznaniu nowych technik relaksacyjnych, chcesz nauczyć się bycia skoncentrowanym na tu i teraz oraz chcesz lepiej poznać siebie- zachęcam Cię do skorzystania z oferty warsztatów. powodzenia 🙂

    Magda Uczeń 5/07/2017
  • Ola Ka Avatar

    5 star rating   Polecam kursy MBSR- wszystkim, niezależnie od życiowych momentów. Jeszcze mocniej polecam to miejsce. Ciepłe, dosłownie i w przenośni:), bezpieczne i dzięki wielkiej dedykacji Sylwii i Kuby- bezsprzecznie profesjonalne. Na pewno się jeszcze zobaczymy:) Pozdrawiam!

    Ola Ka 11/14/2017
  • Jakub Orłowski Avatar

    5 star rating   Kurs MBSR, to wyjątkowe doświadczenie, które mogę polecić każdemu. Przez 8 tygodni dowiedziałem się wiele nie tylko na temat mindfulness, ale przede wszystkim o sobie. To rewelacyjny trening siły ducha i fantastyczne wyzwanie. Wszystko prowadzone w bardzo profesjonalny sposób!

    Jakub Orłowski 10/30/2017
  • OR Gosia Avatar

    5 star rating   Godny polecenia kurs Mindfulness prowadzony przez fajnych ludzi; Sylwię i Kubę.

    OR Gosia 7/26/2017
  • Kasia Fulara Avatar

    5 star rating   Bardzo polecam zarówno kurs jak i poranki z mindfulness!

    Kasia Fulara 11/03/2017
  • Agnieszka Serkies Avatar

    5 star rating   Jeśli Mindfulness to tylko z Sylwią i Kubą 🙂

    Agnieszka Serkies 3/14/2017
  • Paweł Bortnik Avatar

    5 star rating   Warto. Kazdy skorzysta z uczestnictwa w kursie szczegolnie pod auspicjami Jakuba i Sylwii 🙂

    Paweł Bortnik 3/24/2017
  • Magdalena Cupryszak-Szałkowska Avatar

    5 star rating   Polecam - byłam bardzo zadowolona z kursu uważności: rzetelna wiedza, miła atmosfera, kompetentni prowadzący

    Magdalena Cupryszak-Szałkowska 2/23/2017
  • Marta Moszoro Avatar

    5 star rating   Kurs MBSR z Sylwią i Kubą był dla mnie bardzo cennym doświadczeniem. Odniosłam wiele korzyści osobistych, ale również zawodowych. Uważność stała się tematem w codziennym życiu, ale też narzędziem, z którego korzystam. Sam kurs zorganizowany i przeprowadzony był w 100% profesjonalnie. Polecam!

    Marta Moszoro 5/07/2017
  • Monika Pia Avatar

    5 star rating   Kurs na bardzo wysokim poziomie

    Monika Pia 2/23/2017

O prowadzącym

Kurs jest prowadzony przez Jakuba Babij. Jestem nauczycielem Mindfulness oraz psychoterapeutą. Praktykuję medytację od dwudziestu lat. Z moimi klientami pracuję indywidualnie lub grupowo w ramach ośrodka psychoterapii „Spokojna Głowa”. Podejścia MBCT uczyłem się i uczę w OMC (Oxford Mindfulness Centre), będącego cześcią uniwersytetu w Oxfordzie.

Jeśli czujesz, że  Twój nastrój jest pernamentnie obniżony oraz borykasz się z nawracającymi depresjami i lękami, ten program może być dla Ciebie. Będziemy uczyć się praktykować uważność, poznawać siebie, swoje sposoby reagowania i wzorce myślowe oraz starać się być bardziej obecnym w codziennych czynnościach.

W swojej pracy bazuję na standardach etycznych wytyczonych przez  UK Network for Mindfulness – Based Teachers.

Zapisz się

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawią z dnia 29 sierpnia 1997
r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2135) oraz rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L 119/1) w celu
obsługi mojego zgłoszenia na kurs/ warsztat/ program oferowany przez Mindfulness Inside Podanie
danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zakończenia rejestracji oraz wykonania Usługi.
Przyjmuję do wiadomości, że Administratorem danych osobowych jest Mindfulness Inside Sylwia
Starczewska wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem NIP: 8861723247, REGON:
147182808 , adres poczty elektronicznej: info@mindfulnessinside.com
Oświadczam, że zapoznałem/am się z Polityką prywatności serwisu mindfulnessinside.plPolityka prywatności

Wpisz wyszukiwaną frazę