Mindfulness Inside to nie tylko otwarte ośmiotygodniowe kursy redukcji stresu oparte o uważność. Pracujemy z organizacjami rządowymi (Centrum Alzheimera), NGOsami (KPH, Lambda i inne.), oraz biznesem Jeśli interesujesz się tym tematem, na dole strony stworzyliśmy listę naszych wszystkich artykułów dotyczących Mindfulness w obszarze pracy. Dziś zapraszamy Cię do lektury case study dotyczącego warsztatów uważnosci u naszego nowego klienta.
Jeśli mówimy o dłuższych formach – kształt i długość warsztatów najczęściej definiujemy wraz z klientem, bazując na analizie potrzeb klienta, rozmowach z pracownikami. Zwykle unikamy jednodniowych lub dwudniowych warsztatów, raczej preferując spotkania co tydzień lub co dwa tygodnie w określonej ilości godzin i spotkań. Całodniowe szkolenia mogą dać napęd do zmiany, mogą pomóc doświadczyć czegoś nowego, ale tym co naprawdę zmienia jest praktyka poznanych metod.
Bez praktyki, po najlepszych warsztatach zostają segregatory kurzące się na półkach oraz parę długopisów z logiem firmy szkoleniowej. Czasem być może dochodzi do tego jakiś zapamiętany dowcip, eksperyment lub ćwiczenie. Badania nad różnymi kursami uważności (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction, MBCT – Mindfulness Based Cognitive Therapy, MBRP – Mindfulness Based Relapse Prevention i inne) pokazują jak wielką wagę ma regularność w praktyce Mindfulness.
Dlatego tworząc pilotażowy program dla naszego nowego klienta – firmy IKEA w Katowicach, stwierdziliśmy, że położymy duży nacisk na obszar praktyki.
Celem programu było dostarczenie pracownikom narzędzi mogących być pomocnymi w redukcji stresu oraz w zwiększeniu odporności psychicznej.
Czas trwania programu: 6 tygodni/ sesja Mindfulness co dwa tygodnie
Ilość sesji: 3 x 4h
Ilość uczestników: 13
Ilość nauczycieli Mindfulness: 2
Forma programu: program obejmował poznanie podstawowych technik Mindfulness; szczególnie dużo uwagi poświęcono obszarowi redukcji stresu, uważności myśli oraz uważności w miejscu pracy. Po każdej sesji wszyscy uczestnicy otrzymywali komplet materiałów w formie pisemnej oraz elektronicznej, tak aby mogli praktykować poznane techniki pomiędzy sesjami. Przed szkoleniem, wszyscy uczestnicy dostali komplet materiałów zawierających informacje na temat uważności w biznesie, oraz zestaw najczęściej zadawanych pytań odnośnie Mindfulnessu w otoczeniu biznesowym. Pytania stworzyliśmy bazując na dziesiątkach zapytań, które dostawaliśmy od naszych klientów od samego początku istnienia Mindfulness Inside.
Program pilotażowy warsztatów ”Mindfulness w Ikea” został stworzony specjalnie na potrzeby klienta, po poznaniu jego potrzeb oraz był częścią większego programu rozwojowego dla młodych managerów.
Po przeprowadzonym warsztacie wśród uczestników została przeprowadzona ewaluacja programu w formie elektronicznej. Tym czym chcielibyśmy się z Wami podzielić są odpowiedzi pracowników na dwa ostatnie pytania.
Najbardziej podobało mi się/ najbardziej przydatne elementy treningu to…
- uświadomienie sobie jak uwazność w codziennym życiu może nam ułatwić kontakty z innymi osobami
- Praktyka (techniki medytacyjne)
- Dużo przykładów oraz dużo praktyki. Słowni trenerzy, skupieni na nas i na szkoleniu. Super.
- Fakty o działaniu mózgu
- Praktyka i używane rekwizyty, oba elementy pomagały zrozumieć to o czym rozmawialiśmy
- Praktyka ćwiczeń, materiały po szkoleniu w celu powtórzenia, konkretna wiedza.
Co trzeba poprawić/ co można było zrobić lepiej, aby trening miał większą wartość…
- Całe szkolenie przebiegało w genialnej atmosferze i nic bym nie zmieniała w formule szkolenia.
- więcej takich spotkań 🙂
- Przeprowadzać go poza terenem firmy
- Mi niczego nie brakowało
Cieszymy się, że do grona naszych zadowolonych klientów, zawitał tak dobry pracodawca jakim jest IKEA. Śledźcie naszego bloga, aby dowiedzieć się o naszych kolejnych case study, nowych postach oraz kolejnych aktywnościach.