Indywidualne sesje Mindfulness – najcześciej zadawane pytania

W Mindfulness Inside oferujemy naszym klientom możliwość wzięcia udziału w otwartych lub zamkniętych kursach Mindfulness. W kontekście kursów otwartych, są to najczęściej treningi MBSR. W przypadku kursów zamkniętych, są to programy tworzone zgodnie z potrzebami uczestników, z którymi będziemy pracować.
Coraz częściej zdarza się również, że pracujemy z naszymi klientami indywidualnie. W związku z tym, że pytania dotyczące indywidualnych sesji są bardzo często podobne do siebie, pozwoliliśmy sobie przygotować dla Was zestawienie najczęściej zadawanych pytań, podobne do tego jakie kiedyś zrobiliśmy dla kursu MBSR.

Kiedy rozważyć sesje indywidualne?

Zwykle wszystkim naszym klientom rekomendujemy spotkania grupowe. Zdarza się jednak, że z powodu czasu i logistyki, są one nieosiągalne dla niektórych osób. W takiej sytuacji rekomendujemy późniejszy powrót do nas, innego nauczyciela Mindfulness lub spotkania indywidualne.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Skąd mam wiedzieć czy sesja indywidualna to coś dla mnie?

Na pewno będziesz to wiedział dużo lepiej od nas :). Zwykle przed pierwszą sesją, chcemy spotkać się lub porozmawiać przez telefon/ skype z zainteresowanym uczestnikiem, aby zapytać o jego oczekiwania, o to co jest dla niego ważne oraz zdefiniować czy sesje Mindfulness są dobrym pomysłem w danym momencie. Pierwsze spotkanie trwa 30 – 45 minut i jest bezpłatne.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Jak wygląda format spotkań?

Zwykle rozmawiamy o tym na pierwszym bezpłatnym spotkaniu, zanim zaczniemy pracę. Możemy pracować w sposób podobny jak na ośmiotygodniowym kursie MBSR i wtedy kurs składa się z ośmiu spotkań. Inną opcja są spotkania dedykowane konkretnemu obszarowi uważności, który jest dla Ciebie szczególnie ważny lub interesujący w danym momencie.

Jeśli nie wiesz jeszcze, czy jesteś zdecydowany rozpocząć swoje spotkanie z Mindfulness, zawsze możesz się umówić na jedną lub dwie sesje wprowadzające. Niezależnie od formatu, w każdej chwili możesz go zmienić i zmniejszyć lub zwiększyć ilość sesji.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Jaka długo trwają spotkania?

Spotkania trwają 90 minut.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Gdzie odbywają się spotkania?

Spotkania odbywają się w jednym z naszych gabinetów na ulicy Wilczej lub Nowogrodzkiej w Warszawie lub w Poznaniu na ulicy Pięknej.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Kto prowadzi sesje indywidualne?

W Warszawie sesje prowadzi Sylwia Starczewska i Jakub Babij, w Poznaniu – Joanna Nogaj.

Nasze certyfikaty zdobyliśmy w toku nauczania w Mindful Academy z siedzibą w Hiszpanii.  Tutaj możesz o nas przeczytać więcej tutaj. Jesteśmy członkami Polskiego Towarzystwa Mindfulness oraz pracujemy pod ciągłą superwizją Philipa “Bodhina” Woodwarda. W swojej pracy bazujemy na standardach etycznych wytyczonych przezUK Network for Mindfulness – BasedTeachers

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Jak często odbywają się spotkania?

Preferujemy spotkania co tydzień. Jeśli nie jest to możliwe, rekomendujemy, żeby odstęp pomiędzy poszczególnymi spotkaniami nie wynosił więcej niż dwa tygodnie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

W jakich godzinach odbywają się sesje?

Ustalamy to indywidualnie. Zwykle preferujemy stałą godzinę, ale zdarza nam się też ustalać terminy z sesji na sesję.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Byłam/ byłem na paru spotkaniach indywidualnych u Was. Co dalej?

Jeśli chcesz możesz wziąć udział w naszym ośmiotygodniowym kursie MBSR z 50 % zniżką lub zapisać się na kurs do innego nauczyciela. Inną opcja jest wzięcie udziału w osobnym treningu lub odosobnieniu poświęconemu konkretnemu wybranemu obszarowi Mindfulness, który chcesz zgłębiać. Szczęśliwie ilość takich kursów, wciąż rośnie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Czy sesje Mindfulness to sesje relaksacji?

Nie. Mindfulness nie równa się relaksacja. Poczucie relaksu oraz łatwość przechodzenia do stanu relaksu, może się pojawić jako efekt kursu, ale nie jest głównym celem sesji. Podczas treningu Mindfulness nie uczymy treningu autogennego Schultza czy metody Jacobsona.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Czy powinienem/powinnam przeczytać jakieś książki przed pierwszym spotkaniem

Nie. Nie jest to konieczne. Podczas trwania spotkań, czasem nawet rekomendujemy, aby wstrzymać się od czytania i raczej skoncentrować się na doświadczaniu. Jeśli będziesz chciała/ chciał coś przeczytać później – mamy dla Ciebie  spis lektur. Dobrego czytania.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Słyszałam/em, że Mindfulness ma coś wspólnego z medytacją. Obawiam, się czy nie stoi w sprzeczności z moją religią.

Na praktyki uważności składają się zarówno praktyki formalne,jak i praktyki nieformalne (jedzenie, picie, jazda samochodem, etc). Praktyki uważności wykonywane w ramach naszego spotkania nie mają nic wspólnego z żadną tradycją religijną i mogą być praktykowane i wykonywane przez każdego. Wśród nauczycieli i praktyków uważności znajdują się reprezentanci wszystkich religii, agnostycy i ateiści.
Mindfulness czerpie z wielu lat doświadczeń i badań z obszaru psychologii, medycyny oraz neurologii. W oryginale wiele technik z obszaru Mindfulness zostało zaczerpniętych z buddyzmu, ale wiele lat badań i doświadczeń nadały mu świecką formę wolną od naleciałości religijnych.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Co jest lepsze - spotkania indywidualne czy trening z grupą?

Jeśli jest taka możliwość zawsze rekomendujemy wzięcie udziału w standardowym ośmiotygodniowym kursie redukcji stresu (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction) lub innym oferowanym w formie grupowej. Wymiana informacji, słuchanie innych daje możliwość poznania uważności z bardzo szerokiej perspektywy. W niektórych przypadkach, gdy czas, logistyka lub inne względy nie pozwalają na format grupowy, można pomyśleć o spotkaniach indywidualnych.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Czy trening Mindfulness ma coś wspólnego z psychoterapią?

Trening uważności nie jest psychoterapią. Podczas treningu nie pytamy naszych uczestników o sytuacje z ich życia prywatnego, dzieciństwo, etc. Więcej czym “Mindfulness nie jest”, możesz przeczytać w jednym znaszych wcześniejszych postów.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Czy prowadzicie sesje Mindfulness dla par?

Jak najbardziej tak. Sesje Mindfulness dla par to wspaniały sposób na głębsze poznanie siebie, oraz partnera/ partnerki oraz bycie bardziej uważnym i obecnym we wzajemnym kontakcie.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

 Jeśli są jakieś pytania, które według Ciebie powinny się tu znaleźć, daj nam znać w komentarzach, napisz do nas lub po prostu zadzwoń. Do usłyszenia !

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone
Jakub Babij
Trener, psychoterapeuta, nauczyciel Mindfulness. Pracuje ze swoimi klientami indywidualnie oraz grupowo. Oprócz programów i warsztatów Mindfulness prowadzi fundację zajmującą się prewencją wypalenia zawodowego oraz przyjmuje klientów jako psychoterapeuta. Fan jogi oraz morsowania.

Dodaj komentarz

Wpisz wyszukiwaną frazę